Kitajski avtomobilski velikan izbira, v igri tudi Luka Koper

Posel Andreja Lončar 16. avgusta, 2025 18.49
featured image

Kitajski avtomobilski proizvajalec BYD se zanima za to, da bi avtomobile v Evropo uvažal (tudi) prek Luke Koper.

16. avgusta, 2025 18.49

Kitajski BYD je po nedavnem poročanju ameriške revije Fortune v Evropi od januarja do maja letos prodal 55 tisoč avtomobilov. To je manj kot odstotek celotne prodane količine v tem obdobju, a hkrati velika rast glede na lansko leto. BYD je prodal dvakrat več avtomobilov kot lani.

Danes evropski trg oskrbuje iz svojih kitajskih tovarn. Ob načrtovani veliki rasti pa mora poskrbeti tudi za logistične povezave.

Že marca so iz Luke Koper sporočili, da se BYD zanima za povezavo prek slovenskega pristanišča. Takrat so predstavniki kitajskega podjetja obiskali naše pristanišče, ki ga vodi Nevenka Kržan. Nedavno so k nam poslali tudi svojo največjo ladjo BYD Šenžen, ki lahko prevaža do 9.200 vozil.

V Luki so ob tem pojasnili, da se BYD zanima za pretovor avtomobilov iz Kitajske prek našega terminala ter za sodelovanje z luškim podjetjem Avtoservis, ki nudi servisne storitve na osebnih in lahkih gospodarskih vozilih podjetjem, ki te izdelke prevažajo prek Luke Koper.

Zakaj je Koper zanimiv

Kako daleč so pogovori danes? “Pristaniške kapacitete in ustrezne kopenske povezave so BYD oziroma njegove logiste prepričale, da preizkuša transportno pot preko koprskega pristanišča in tako razširi svojo prekomorsko dobavno mrežo,” so nam odgovorili iz Luke Koper.

A kot pravijo, konkretnih “dogovorov ali količin” ne morejo razkrivati. Si pa seveda želijo dolgoročnega sodelovanja s kitajskim proizvajalcem. Dodali so, da je BYD le zadnji v nizu številnih proizvajalcev avtomobilov, ki iščejo najbolj optimalne logistične rešitve za transport izdelkov v ali iz Evrope.

Na vprašanje, s kom vse se (poleg Luke) pogovarja BYD, nam v Luki niso odgovorili.

Tudi Kitajcem ne gre vse po načrtih

Kitajski proizvajalci so sicer po evropski uvedbi carin na električne avtomobile začeli tu krepiti trženje in prodajo hibridov.

Kot poročajo azijski mediji, pa BYD v Evropi vidi tudi priložnost, da doseže letošnje ambiciozne prodajne cilje, kar zdaj zavira šibko povpraševanje domačih, kitajskih potrošnikov. Podjetje je lani prodalo 4,25 milijona avtomobilov, letos je želelo letvico dvigniti na 5,5 milijona.

A očitno jim za zdaj ne gre po načrtih. V prvih petih mesecih so po poročanju Reutersa prodali 1,76 milijona avtomobilov, od tega petino v tujini.

Da bi se izognili tveganjem nadaljnjih trgovinskih omejitev, nameravajo Kitajci v bodoče postaviti lastne tovarne v Evropi. Ena tovarna na Madžarskem je že delno zgrajena, a je BYD nedavno odložil začetek množične proizvodnje v prihodnje leto. Prednost daje zagonu tovarne v Turčiji, kjer so stroški dela in energije nižji. Hkrati išče lokacijo za še eno tovarno, ki bi lahko stala v Nemčiji.